Sunday, October 23, 2011

Back to La La Land!!

Oh it's been a while since my last underwater... Can't wait to dive again. Drop by at the pool last Saturday. Such a lovely feeling to be back!

Other than that, Alhamdulillah, my dream and wish are granted by The Almighty. For the time being i'm supplying my baking to Idaman Heights, Puchong Jaya. So those who stay nearby, please grab your favourite now! 

It's a one-stop shop where you can enjoy your favourite PrettyLicious Honeycups cuppies and other pastries and cakes, PLUS a scenic view you won't regret and get your hands on the underwater feeling with Kiddscuba! We have our very own scuba diving instructors, not only for adults but kids too!

So come and drop by our outlet! See you there!

Choose your favourite cuppies or dish here

PH's specialty vanilla & choc cuppies
Get your hands on these scuba diving equipment
You can also buy your fav arts here. By a famous artist, Zila Zain.

Sunday, August 21, 2011

Kepulangan yang dinanti

Oops... bukan sekadar lagu raya yang dinyanyikan Aman Shah, tapi ia juga ternyata kepulangan yang kunanti-nantikan selepas kali terakhir balik KL, Mei lalu... Oh, sungguh kurindukan suasana kota yang hiruk-pikuk tu, selain kawan-kawan yang juga hiruk-pikuk!

Lama jugak tak menjengah dan menulis di blog sendiri. Selain takde idea, malas pun iye, takde masa pun iye jugak. Sementelah genap setahun lebih aku berada di negara orang, yang terlalu jauh bezanya dengan tempat kelahiran dan kebesaranku, aku ambil keputusan drastik untuk meletak jawatan.


Thursday, July 14, 2011

Virtual Travel Fair kembali lagi!!

Gemar bercuti? Perlukan percutian? Tiada idea? Pesta melancong Virtual kembali lagi! Kali ini dengan pelbagai tawaran menarik untuk anda pilih. Hanya di hujung jari. Jadi apa tunggu lagi... lawati laman web Virtual Malaysia dan selamat bercuti!!!

Antara pakej percutian yang ditawarkan di Virtual Malaysia

Friday, July 1, 2011

Lupakan niat untuk menggigit ‘bar’ ini

Mesin layan diri Gold to Go diumumkan baru-baru ini di Pusat Membeli Belah Westfiled di barat London.

JIKA anda fikir bar coklat agak terlalu mahal hari ini maka ini bukanlah mesin layan diri untuk anda.
            Untuk satu-satunya bar yang boleh anda dapatkan di sini diperbuat daripada emas tulen dan akan menetapkan anda agak lebih daripada 70p.

Sunday, April 24, 2011

Sayang Sarawak Part III

Rupa orang kepenatan selepas Nature Walk
Selepas meredah semak, naik dan turun bukit, tawakkal seberang jambatan gantung, kami tiba di penghujung Nature Walk... Eh, sedar tak sedar rupanya 45 minit jugak berjalan dalam hutan sewaktu senja menghampiri ni. Di tepi kawasan resort, terdapat sebidang tanah yang dipenuhi pokok-pokok herba yang ditanam oleh pihak pengurusan.


Friday, April 22, 2011

Sayang Sarawak - Part II

Rupa orang tak boleh tidur dalam van
Yearghhh!!! Batang Ai Longhouse Resort!
Oh, macam ni ke rupanya? Hmm, kena naik bot lagi. Ingatkan dah sampai...


Sayang Sarawak - Part I


Kala pertanyaan ingin ke Kuching ditebak oleh bos di tempat kerja, hati melonjak girang. Takkan mudah kulepaskan walau ia hanya "Malaysia". Selagi daya, aku mahu menjelajah ke seluruh pelusuk tanah airku sendiri sebelum berpeluang mengembara ke tanah asing.
Lima hari lamanya akan aku gunakan sebaik mungkin, walaupun jadual padat dengan kerja. Namun di sisi tugas penting, tugas yang lain hanyalah berjalan-jalan, mendapatkan input untuk dihasilkan dalam nukilan sejurus kembali ke pejabat.
Penerbangan selama 1 jam 15 minit menaiki Royal Brunei Airlines...


Monday, April 18, 2011

Latest from Nursery Schools:


                                  
A:   APPLE                    


B:   BLUETOOTH
 
C:   CHAT 


Monday, April 11, 2011

"Today is beautiful"

A blind boy sat on the steps of a building with a hat by his feet. He held up a sign which said: "I am blind, please help."
There were only a few coins in the hat.
A man was walking by. He took a few coins from his pocket and dropped them into the hat.
He then took the sign, turned it around, and wrote some words.
He put the sign back so that everyone who walked by would see the new words.
Soon the hat began to fill up. A lot more people were giving money to the blind boy.
That afternoon the man who had changed the sign came to see how things were.
The boy recognized his footsteps and asked, "Were you the one who changed my sign this morning? What did you write?"
The man said, "I only wrote the truth. I said what you said but in a different way." I wrote: "Today is a beautiful day but I cannot see it."
Both signs told people that the boy was blind. But the first sign simply said the boy was blind. The second sign told people that they were so lucky that they were not blind.
Should we be surprised that the second sign was more effective?
Moral of the Story: Be thankful for what you have.. Be creative. Be innovative. Think differently and positively.
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have 1000 reasons to smile.
Face your past without regret.
Handle your present with confidence.
Prepare for the future without fear. Keep the faith and drop the fear.
The most beautiful thing is to see a person smiling.
And even more beautiful, is knowing that you are the reason behind it!!!
If you appreciate this message, please share. You may touch someone's heart today and forever.
Enjoy your day with a heart of gratitude..
Published with Blogger-droid v1.6.8

Saturday, April 9, 2011

April 2011

April datang lagi.
Rindu setia menemani.
Menyerah diri pada Ilahi.
Semoga perjalanan terus dilindungi.
Dan semoga kami terus dimurahkan rezeki.
Published with Blogger-droid v1.6.8

Friday, March 25, 2011

Jemput-jemput sotong kurita ~~oh ku lapar...

Satu set Takoyaki terdiri daripada lima ketul jemput-jemput.
Sambil aku menaip-naip mengusaikan kerja untuk hari ini, sambil mencari bahan bacaan secara online. Sedang perut tengah lapar, terbaca pulak mengenai makanan yang membuatkan aku tak sabar-sabar nak balik KL. Tapi sesungguhnya Mei begitu jauh untuk dinanti dengan penuh kesabaran. Aduhai, sedapnya jemput2 istimewa ni. Oh, suami dah berjanji nak bawa membelinya bila aku balik nanti. Yess! Jadi teruskan membaca di bawah ini apa dia jemput-jemput sotong kurita...


Wednesday, March 23, 2011

Gempa Jepun ubah landskap, diramal cetus Zaman Ais baru


BELUM pun igauan ngeri tsunami yang melanda Aceh pada 26 Disember 2004 terhapus sepenuhnya, kita dikejutkan sekali lagi kehadiran bencana yang melumpuhkan Jepun dalam sekelip mata, minggu lalu.

Bermula dengan gempa bumi berukuran 9.0 pada skala Richter jam 2.46 petang waktu tempatan, tsunami pula menyerang dengan kelajuan kira-kira 800 kilometer sejam dengan ketinggian ombak mencecah 10 meter. Malah ketika rencana ini ditulis, selain berdepan ancaman gempa susulan, Jepun turut dihimpit krisis mengawal kebocoran radiasinya apabila tahapnya 10 kali ganda lebih tinggi daripada biasa, berikutan impak gempa bumi kategori mega itu. Lebih menyayat hati, harapan menemui mangsa yang terselamat terus pudar dengan angka korban dan mereka yang hilang, lebih 12,000 orang.

Namun, hakikatnya, gempa bumi terbesar di Jepun dan kelima terbesar dalam sejarah dunia itu bukan hanya menambah fakta mengenai bencana tetapi turut mengubah landskap dan perjalanan bumi ini.


Thursday, March 3, 2011

It's already March

How times fly... It's already March. And it's going to be our 1st wedding anniversary. Alhamdulillah. Life is getting better and smoother. May Allah granted us a beautiful baby in near future. Ameen.
Published with Blogger-droid v1.6.7

Sunday, February 6, 2011

Salam Februari


Bulan Februari... bulan kedua untuk 2011 begitu pantas menjengah tiba... sedar tak sedar dah lebih sebulan berada di tahun yang akan menjanjikan pelbagai warna... dan dalam diam aku juga memasuki bulan ketujuh di bumi asing ini... jauh dari tanah tumpahnya darahku, dari suami tercinta, dari keluarga tersayang... yang dirindui dan sering didambakan...
Selepas Februari masuk Mac pula... 

Saturday, January 8, 2011

Goodbyes 2010, welcome 2011!

Salam,

Yeah, i know i'm a little bit late for the wish.. it's already been a week in 2011. But it's never too late i guess to welcoming a bright, fresh new year ahead... 
So let 2010 by gone be by gone though it has been a very good year for me -- being a wife to a lovely husband (heck, which husband/wife is not lovable right??), being a better person, a better muslimah (insyaAllah), a certified scuba diver, a boost in my entire life of career (which i've never dreamt of!), an expatriate (though it's only across South China Sea) and every single thing in my life was great last year! Give a big clap!!!
So, what to expect in 2011? I pray to Allah to give us a bubbly-cute-lovely baby this year (if it's twin, much better huh)... hope our marriage would be better, smooth journey and full of love, wealth, health... insyaAllah...
And i really wish that i could be right by my husband's and family's side in the near future. My love has always been with them through my entire life... without them, without their support, without their 'doa', i would've never been at this stage...
Last but not least... my al-fatihah and doa to my late grandpa who passed away on the 2nd day, 2011... may his soul be rest in peace...Amin...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails